از دلایل عدم بروز خلاقیت در سازمان ها، نبود یک سیستم مدون جهت آموزش خلاقیت، عدم وجود محیط سازمانی مناسب برای ایجاد خلاقیت و مدیریت نامناسب خلاقیت میباشد.
با توجه به این که سرنوشت جامعه به دست افراد خلاق رقم میخورد با خود تصمیم گرفتم در سال تحصیلی حاضر اقداماتی را در جهت پرورش
« تورین بی» عقیده دارد اگر جامعه نتواند از موهبت خلاقیت استفاده کند انسان دیگر اشرف مخلوقات نیست، بلکه کم اثرترین مخلوقات خواهد بود بررسی اهداف آموزش و پرورش درسطح ایران و جهان نشان میدهد که هدف اساسی آن تربیت افرادی است که با اتکا به نیروی اراده و مستقل خویش منطقی بیاندیشند و به جای وابستگی و استفاده از دستاوردهای اقتصادی و فرهنگی دیگران، مولد دانش، تکنولوژی و فرهنگ مناسب برای زندگی مستقل، فعال، خلاق در عصر دانایی باشند، بی گمان، آموزش و پرورش باتوجه به برنامه ریزهای صحیح و مدون و با توجه به اهمیت خلاقیت برای رشد و ترقی فکری، دانش آموزان میکوشد پس برای رشد
توجه به موضوع خلاقیت تا اواسط قرن ۲۰ چندان مورد توجه دانشمندان و دولتها نبود و همه چیز در این عرصه بهطور عادی پیش میرفت تا اینکه در اواخر دهه ۱۹۵۰ پدیده اختراع نسل فضاپیما و ماهوارهها که از آن بهعنوان «شوک اسپوتنیک»( Sputnik shock) یاد میشود موجب حرکت جدی و فراگیر در مراکز علمی-تحقیقاتی آمریکا و اروپا شد که از آن به جنبشی برای جبران عقبماندگی یاد میشود( اولین فضاپیما به نام اسپوتنیک را روسها در سال ۱۹۵۷ به فضا فرستادند و در سال ۱۹۶۱ نیز یوری گاگارین بهعنوان اولین انسان به فضا رفت )؛ یعنی میتوان گفت از حدود ۶۰ سال پیش به اینطرف، جریان توجه به استعدادهای ویژه و خلاقیت در جهان تبدیل به یک جنبش اجتماعی-فرهنگی شده است.
منبع :
مقاله نقش والدین در کاهش یا افزایش بزهکاری کودکان
مقاله بهداشت روانی دانش آموزان
مقاله هوش هیجانی و کاربرد آن در مدیریت
مقاله عوامل موثر بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان
تجربیات مدون آموزشی نقش معلمان و مدرسه در پرورش خلاقیت و نوآوری در دانش آموزان