دانش آموز هنگامی مطالب و مفاهیم درس را بهتر و آسانتر یاد می‌گیرد، که از هر نظر آمادگی لازم را داشته باشد؛ یعنی هم نیاز به یادگیری را احساس کند و هم بتواند یاد بگیرد و تجارب و آموخته‏‌‌های خود را به موضوع درس جدید ارتباط دهد؛ از این رو معلم باید راهی برای شروع و مقدمه درس پیدا کند.
موفقیت تدریس معلم در بیشتر درسها بر دقایق اولیه‏ی کلاس، شکل مقدمه، روش اجرا و نتیجه‌ای که دانش آموزان از آن می‌گیرند، بستگی دارد و اگر معلمی در این مرحله از شروع درس هراسان و مضطرب باشد و بدون اعتماد به نفس عمل کند، نه تنها در آن درس موفقیتی نخواهد داشت، بلکه در سایر درسها و در طول سال تحصیلی با مشکل جدی مواجه خواهد شد؛ مخصوصا این خطر برای معلم وجود دارد که دانش آموزان او را معلمی ضعیف بدانند.
در هر فرایند عوامل و متغیرهایی در حال تعاملند.نوع و شدت تعامل، تغییرات گوناگونی را به دنبال می‌آورد.بررسی همه عوامل موثر در فرایند تدریس، امکان پذیر نیست.رغبت هر کس است که نیروی فعالیت را افزایش می‌دهد.
اگر انسانی در طول زندگی خود هدف قابل وصولی نداشته باشد، پویایی و حرکت خود را از دست خواهد داد.
هدف ارزشمند، فرد را به خواستن و طلب کردن وادار می‌کند.
در مدارس، هدف‌های تربیتی باید انعکاس از احتیاجات و تمایلات شاگردان باشد و بطور واضح بیان شود.
معلم و دانش آموز باید بدانند غرض از فعالیت‌های آموزشی در یک مقطع زمانی خاص چیست.
مشخص بودن هدف‌ها در مدرسه، سبب هماهنگی پیش فعالیت‌های معلم و شاگرد می‌شود و آنان را به اجرای فعالیت‌های متنوع بر می‌انگیزد و جهت و میزان پیشرفت آنان را نشان می‌دهد، محیط مدرسه و کلاس را آموزنده و نشاط آور می‌سازد و سطح یادگیری شاگردان را گسترش داده و یادگیری را عمیق‌تر و موثرتر می‌کند.
یادگیری در انسان می‌تواند بخشی از فرایند تحصیل، توسعه فردی، و تمرینات باشد که ممکن است هدفمند یا بوسیله انگیزش انجام شود.
مطالعهٔ اینکه یادگیری چگونه رخ می‌دهد بخشی از روان‌شناسی تربیتی، عصب روانشناسی، تیوری آموزش و علوم پرورشی می‌باشد.
یادگیری ممکن است در نتیجهٔ خوگیری یا شرطی‌ شدن کلاسیک( همانطور که در بسیاری از تیره‌های جنبندگان دیده شده‌است) انجام شود یا اینکه می‌تواند نتیجهٔ کارهای پیچیده‌ای نظیر بازی( که صرفا در جنبندگان هوشمند دیده شده‌است) باشد.
یادگیری اینکه یک رویداد ناگوار، فرارناپذیر است و نمی‎شود از آن پیشگیری کرد درماندگی آموخته‌شده نامیده می‌شود.

منبع :  تجربیات مدون عوامل موثر در یادگیری دانش آموزان


پاورپوینت دانشجویی یادگیری ,دانش ,درس ,معلم ,عوامل ,موثر ,را به ,دانش آموزان ,عوامل موثر ,موثر در ,در طولمنبع

مقاله کمرویی و راه های درمان

مقاله نقش والدین در کاهش یا افزایش بزهکاری کودکان

مقاله بهداشت روانی دانش آموزان

مقاله اختلال یادگیری در نوشتن

مقاله هوش هیجانی و کاربرد آن در مدیریت

مقاله عوامل موثر بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان

تجربیات مدون آموزشی نقش معلمان و مدرسه در پرورش خلاقیت و نوآوری در دانش آموزان

مشخصات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

سرزمینم خرید پوستر سه بعدی لاکچری قیمت مناسب ایران فلکسیبل خرید انواع درب اتوماتیک شیشه ای تبلیغات اینستاگرامی در رشت| پنل رایگان اس ام اس در رشت |گیل ادز|تبلیغات تلگرامی در رشت تفریحی و دانلود خوابکودکم بارنجی ها ، با ما بهترین باشید. سیستم آموزش آنلاین مرکز انجام نماشویی