رابطه موثر و اعتمادآمیز معلم و دانش آموزبرای یادگیری ضروری ست.
پژوهشگران معتقدند که اگرمدرسه برنامه آموزشی منسجم و درست،امکانات پیشرفته ومعلمان ماهر و مجربی داشته باشد، اما ایجاداعتماد و ارتباط موثرمعلم بادانش آموز بخشی ازمعادله اصلی نباشد،یادگیری دانش آموزان چنانچه باید انجام نمی‌شود.
مسلما معلم تمام تلاش خودرا می‌کندتاباتوجه به خواست خود “محیط مناسب برای تدریس” و نیاز‏‌‌های دانش اموزان اطلاعات و مهارت‏‌‌های موردنظرخودرا به دانش آموزان منتقل می‌کند معلم می‌داند که تنها زمانی می‌تواند این دانش و مهارت‏‌ها را به دانش آموزان منتقل کند که دانش آموز دریچه دریافت اطلاعات و مهارت‌هایش را برای او باز کرده باشد معنای واقعی ارتباط موثر معلم با دانش آموز معنای حقیقی این ارتباط همین جاست که دانش آموز متقاعد شده باشد که یادگیری این مطالب به کیفیت زندگی او می‌افزاید معلم باید محیطی در کلاس درس ایجاد نماید که درس مورد نظر و معلم در دنیای مطلوب دانش آموز جای بگیرد دنیای مطلوب به همه انسان‏‌ها، اشیا باورها و هرچیزی که به ما حس خوبی بدهد گویند و چه هنرمندی است آن معلمی که خودش را در دل دانش آموزان و به قول تیوری انتخاب و دکتر ویلیام گلسر در دنیای مطلوب دانش آموزان جای گیردمعلم محور اصلی تعلیم و تربیت است که دلسوزانه فعالیت می‏کند تا مطلبی را به نحو احسن و قابل فهم به فراگیران منتقل کند.
بدیهی است که در این مسیر مهم‎‎ترین کار توانایی مدیریت واداره کلاس و ایجاد رفتار مطلوب در سایه ارتباط خوب و موثر با دانش‎آموز می‎باشد.
برای مدیریت کلاس، ابتدا یک ارتباط موثر و مناسب باید بین معلم و دانش‎آموز برقرار باشد و برای بی قراری این ارتباط مهارت‎هایی برای معلم مورد نیاز است.
برای مدیریت کلاس، ابتدا یک ارتباط موثر و مناسب باید بین معلم و دانش آموز برقرار باشد و برای بی قراری این ارتباط مهارتهایی برای معلم مورد نیاز است.
چنانچه این رابطه به خوبی برقرار شود، هدفهای آموزشی با کیفیت و سهولت بیشتری تحقق می‌یابند.
برقراری ارتباط دارای اصول و فنون شناخته شده‌ای است که آشنایی با آنها برای معلمان ضرورت دارد.
برخلاف روابط جامد مکانیکی، رابطه معلم با شاگردان در کلاس درس از نوع روابط پیچیده انسانی است و در برقراری ارتباط انسانی عوامل متعدد و گوناگونی موثرند.
در این مقاله به معرفی اصولی روانشناختی می‌پردازیم که معلم با رعایت آنها می‌تواند در کلاس درس با دانش‌آموز روابطی سالم با پیامهایی سالم که به شخصیت دانش‌آموز در موقعیتهای مختلف لطمه نزند، برقرار کند.

منبع : مقاله شیوه های موثر در تدریس و برقراری ارتباط با دانش آموزان


پاورپوینت دانشجویی دانش ,ارتباط ,معلم ,موثر ,آموز ,آموزان ,دانش آموزان ,دانش آموز ,برقراری ارتباط ,معلم با ,موثر و ,مدیریت کلاس، ابتدا ,برای مدیریت کلاس، ,دانش آموزان منتقلمنبع

مقاله کمرویی و راه های درمان

مقاله نقش والدین در کاهش یا افزایش بزهکاری کودکان

مقاله بهداشت روانی دانش آموزان

مقاله اختلال یادگیری در نوشتن

مقاله هوش هیجانی و کاربرد آن در مدیریت

مقاله عوامل موثر بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان

تجربیات مدون آموزشی نقش معلمان و مدرسه در پرورش خلاقیت و نوآوری در دانش آموزان

مشخصات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

دانلود فایل های کمیاب خرید اسکی فضایی با قیمت مناسب نام سایت افرا رایانه آپشن خودرو | دنیای آپشن چت روم انگیزشی آجیل سلامت استارتاپ های کوچک آهنگ قدیم فروشگاه اینترنتی